في بنات كتير يسألوني كيف بسوي حركات الايد
اليوم جبتلكم شرح بالتفصيل مع الصور
ويلا نبدأ
______________________________________
اختاري خلفيه مثل ما في الصوره
وحطي دميتين من اصدقائك او المشاهير مرتين (لو بدك حركه واحده) وطبعا هتكون في دول اساسيه وبعد كدا عدد الحركات هيكون في دمى
يعني بدك 3 حركات في اليد والقدم هيكون عندك دميه اساسيه و3 دمى تبع الحركات يعني 4 دمى
ودي الصوره
وتحطي الدميه الثانيه ورا الدميه الاولى وتخليها بالعرض زي ما في الصوره دي
وتحطي السجاده السودا زي ما في الصوره دي وتلبسيها الفستان ده او اي فستان بس ميكونش ليه كمام هتعرفو ليه في الصور الجايه
وبالنسبه للفستان مش يتلبس على الدول
شوفو الصوره دي وهتفهموني
وتحطو سجاده كمان يكون تحت الدول الاولى وفوق الدول التانيه بس ميغطيش اليد
(الجزء الي عايزين تعملو فيه حركه)
وطبعا متشيليش الدميه خليها انا بوضح بس
وعشان تخلي الدول مش لابساه اتكي على طرفه بحيث يكون الطرف دا مش لامس الدول مثلا طرف من الفستان مدلدل في الارض اتكي عليه تكه وبس
وتحطي السجاده الصغيره الي فوق دي زي ما في الصوره (لتغطيه جزء من يد الدميه الاولى)
وتجيبي سجاده كمان زيهم وتكبريها على الاخر وتحطي 2 لونهم ابيض على الجنب وتطلعي العمودين الي في الصوره
وتحطيهم تحت السجادتين البيض وطبعا اللون الفضي يبان منه (من تحت اكبر ويفضل يصغر وينتهي في الاخر فوق)
وتحطي الديكورات الي تعجبك ودي الي انا حطيتها
اتمنى تكون عجبتكم
ملاحظه منقول
ملاحظه منقول
السلام عليكم
مع تحياتي












ممكن لو سمحتى تنزلى كل مشهد بالتفصيل
ردحذف